Oldal kiválasztása

Számos kérdés merül fel azzal kapcsolatban, hogy mi a teendő abban az esetben ha például számlát kérnek egy olyan üzletben ahol onlie pénztárgépet használnak. Nagyon sokan a kezelhetőség és az egyszerüsítés érdekében minden tételt beütnek a pénztárgépbe. Azokat a tételeket is amikről számlát állítanak ki. Felmerül a kérdés, hogy az adott számlát az online rendszerbe kézzel is fel kell rögzíteni akkor ez a bevétel az Adóhatóságnál nem jeletnkezik e majd duplán? Származhat e ebből kellemetlensége az adózónak?

2014-ben volt az Adóhatóságnak egészen egy hétig egy olyan állásfoglalása miszerint ezeket a tételeket tilos beütni a pénztárgépbe. Ez nagy közfelháborodást váltott ki hiszen ez egy több évtizedes gyakorlat volt, és tulajdonképpen jogszabály sem tiltja ezt a gyakorlatot. Az Adóhatóság ebből aztán gyorsan kifarolt, visszavonulót fújt  és a mai napig semmi nem tiltja, hogy azokat a tételekt beüssük a pénztárgépbe amikről számla is kiállításra kerül.

 

Mi történik ebben az esetben?
Az online pénztárgép küldi az adatot az Adóhatóságnak egyszer, és ha megfelel a törvényi feltételeknek akkor megy az online rendszerbe is. Igen – igen gyakorlatilag ugyanaz a tétel duplán jelenik meg az Adóhatóságnál.

Jelent ez bármiféle problémát?
Nem, hiszen az adatokat semmi nem fogja összefésülni. Egyelőre legalábbis.

Várható e valamilyen szankció ezért?
Önmagában ez nem szankcionálható körülmény.

Nem lesz probléma abból, hogy a beadott bevallásokban szereplő bevételek nem egyeznek az online rendszerbe feltöltött adatokkal?
Természetesen előfordulhat, hogy az Adóhatóság egy támogató eljárás keretében megkeresi az adózót, hogy feltárja mi az eltérés oka, de önmagában ezért a gyakorlatért nem szankcionálhat. Az egyetlen kellemetlenség maga a tény, hogy ennek okán felkereshet minket az Adóhatóság, még ha amúgy nem is kerülnénk célkeresztbe.

Hogyan kerülhetem ezt el?
Nagyon egyszerű a válasz. Nem ezt a gyakorlatot követem, tehát nem ütöm be a gépbe az összeget amiről számla is kerül kiállításra.